´╗┐
bilet wakacyjny


Czytasz posty znalezione dla s│ˇw: bilet wakacyjny





Temat: [pr]Kolej nie chce


Nie obrazam sie,tylko uwazam ze czat nie jest odpowiednim miejscem do
rzeczowej,konkretnej,szczegolowej dyskusji.
Po wakacjach wracam do tematu spolecznych rad pasazerow jako forum do
dyskusji,wymiany pogladow,krytyki rzeczowej ale i pozytywnego
lobbingu.Chyba ze ktos z Was ma juz ciekawe propozycje w tej sprawie.


    A mo┼╝e jest si─Ö pan w stanie zadeklarowa─ç (TAK/NIE), czy mo┼╝liwe by┼éo by
nabywanie
legitymacji na zni┼╝ki handlowe PKP, przez stowarzyszenia MK, podobnie jak
czyni─ů to uczelnie,
czy praktycznie ju┼╝ francuski podmiot TP S.A. i zapewne wiele innych
firm/instytucji?

    Wbrew pozorom, mo┼╝e to przynie┼Ť─ç korzy┼Ť─ç tak┼╝e PKP. Jak wiadomo
wi─Ökszo┼Ť─ç MK, je┼║dzi poci─ůgami nie w jakiej┼Ť
konkretnej sprawie, tj. nie zale┼╝y im na przemieszczeniu z punktu A do B,
tylko na samej je┼║dzie jako takiej.
  Paradoksalnie zyski mog─ů nawet wzrosn─ů─ç, gdy┼╝ zach─Öcony niskimi cenami
b─Öd─Ö cz─Ö┼Ťciej wypuszcza┼é si─Ö poci─ůgami, a nie jak
to robię obecnie - tylko w czasie dłuższych weekendów, gdy jest to
najbardziej opłacalne.

    Druga sprawa - widz─Ö dziwne rozdwojenie ja┼║ni przez PKP.:
Z jednej strony pr├│buje si─Ö zach─Öci─ç pasa┼╝er├│w do korzystania z poci─ůg├│w w
weekendy (bilety wycieczkowe, turystyczne) i tu musz─Ö przyzna─ç oferta jest
zacna. Z drugiej strony powstaje jaki┼Ť koszmarek typu bilet wakacyjny, kt├│ry
ma służyć niewiadomo czemu.:

a) po co te ┼Ťmieszne ograniczenie od wtorku do czwartku, skoro w weekendy i
tak jest znacznie lepsza oferta zni┼╝ek?
b) dlaczego tylko na pospieszne? Jest wiele miejscowo┼Ťci, w tym du┼╝e miasta,
do kt├│rych pospieszne nie doje┼╝d┼╝aj─ů np. Gorz├│w Wlkp. (130 tys. mieszk.) i
raptem 2 pospieszne na dob─Ö.
c) wymiar zni┼╝ki jest symboliczny i ┼Ťmieszny, rozumiem 33% (przy tak wielu
ograniczeniach), ale 18% to zakrawa o absurd, czemu np. nie chocia┼╝ okr─ůg┼ée
20%
d) no i ta odleg┼éo┼Ť─ç.... rozumiem, ┼╝e chodzi┼éo o fakt, aby nie kupowali ich
ludzie np. je┼╝d┼╝─ůcy do pobliskiego miasta, ale sk─ůd akurat te 260 km? To
kawał Polski, aby poradzić sobie z dojazdami do pobliskich miast to
wystarczył by dolny pułap 100-120 km. I tu przy okazji widać następne
rozdwojenie ja┼║ni. Np. Z Gorzowa Wlkp. do ┼Üwinouj┼Ťcia (nad morze) jest
okr─ůg┼ée 220 km. I mamy absurdaln─ů sytuacj─Ö, pojecha┼é bym na wakacyjny, ale
jest za blisko, z kolei chc─ůc jecha─ç w weekend na wycieczkowy, odleg┼éo┼Ť─ç
jest zbyt daleka, bo wycieczkowy wydaje si─Ö do 200 km. Absurd? Nie to tylko
PKP.

Przejdźmy do skomunikowań:

    17.27 Szczecin G┼é. - Kostrzyn 19.50     87224
    18.36 Berlin-Lichtenberg - Kostrzyn 19.49 RB5829

    Natomiast ostatni w dobie poci─ůg z Kostrzyna do Gorzowa/Krzy┼╝a odje┼╝d┼╝a
o 19.40, nic tylko pogratulowa─ç.... Dodam do tego, ┼╝e powy┼╝szy poci─ůg
doje┼╝d┼╝a obecnie do Krzy┼╝a o 21.22, a najbli┼╝szy poci─ůg z Krzy┼╝a w "Polsk─Ö"
jest dopiero o godz. 21.45, tak wi─Öc przesuni─Öcie tego odjazdu z Kostrzyna
na np. 19.55 i przyjazd do Krzy┼╝a na 21.37 jest jak najbardziej uzasadniony,
niestety od pół roku nie ma tego komu zrobić.
 I wy p├│┼║niej si─Ö dziwicie, ┼╝e poci─ůgami nikt nie je┼║dzi, je┼Ťli oferta nie
do┼Ť─ç, ┼╝e jest uboga, to jeszcze nieskomunikowana z niczym.

    Zaraz zapewne nast─ůpi t┼éumaczenie, ┼╝e to sprawa samorz─ůdu, a ja na to
stwierdz─Ö - przecie┼╝ wp┼éywy z bilet├│w trafiaj─ů do PKP i to chyba Wam powinno
najbardziej zale┼╝e─ç aby te przychody zwi─Ökszy─ç. Niestety, najpro┼Ťciej
wyci─ůgn─ůc r─Öce po dotacje, samemu nie wk┼éadaj─ůc jakiegokolwiek wysi┼éku w
polepszenie oferty przewozowej.

    Nast─Öpna sprawa s┼éawetny poci─ůg "Che┼émianin" (obecnie "Note─ç").
Zlikwidowali┼Ťcie nocny pospieszny do Warszawy, kt├│ry wozi┼é t┼éumy, od Pi┼éy
praktycznie nie dawa┼éo ju┼╝ si─Ö do niego wcisn─ů─ç. Je┼║dzi┼é on wg rozk┼éadu:

22.11    Kostrzyn             7.39
22.50    Gorz├│w Wlkp.         7.04
 0.56    Pi┼éa G┼é.             5.05
 2.08    Bydgoszcz G┼é.        3.40
 3.16    Toru┼ä G┼é.            2.33
 4.40    Kutno                0.56
 6.35    W-wa Centralna      23.30
 6.49    W-wa Wschodnia      23.15

    I pozwala┼é dojecha─ç na rano do Warszawy, za┼éatwi─ç swoje sprawy i
wieczorem wr├│ci─ç do domu. Niestety PKP uzna┼éo, ┼╝e nocne pospieszne nie s─ů
"trendy" i zamiast tego zostawiło "Noteć" ex "Chełmianin", który z Kostrzyna
wyje┼╝d┼╝a wtedy, gdy powinien by─ç w Warszawie, a z Warszawy wraca akurat
wtedy, gdy zazwyczaj co┼Ť si─Ö za┼éatwia. tj.:

    9.02 Kostrzyn - Warszawa Wsch. 17.02

powr├│t:

   9.57 Warszawa Wsch. - Kostrzyn 17.46

    No i niestety je┼║dzi on od 2 lat, z dobr─ů frekwencj─ů tylko w weekendy,
ale jako┼Ť nikomu to nie przeszkadza. Wiem, ┼╝e wg PKP PR nocne poci─ůgi s─ů
niemodne i w og├│le "fe", lecz niech Pan sobie u┼Ťwiadomi, ┼╝e nikt nie
przyje┼╝d┼╝a do Warszawy po to aby przenocowa─ç w hotelu (17.02 tylko do tego
si─Ö nadaje) i nie wraca z niej o 10, czyli wtedy gdy zazwyczaj co┼Ť trzeba
załatwić. Tak więc chciałbym aby Pan jako prezes zdefinował, dla kogo jest
ten poci─ůg, bo ja "prosty cz┼éowiek z prowincji" za skarby nie mog─Ö tego
poj─ů─ç. Zreszt─ů chyba inni te┼╝ nie mogli, gdy┼╝ po likwidacji tego poci─ůgu jak
"grzyby po deszczu" wyrosły w Gorzowie autobusy rel. Gorzów - Warszawa
wyje┼╝d┼╝aj─ůce oko┼éo p├│┼énocy i doje┼╝d┼╝aj─ůce do Warszawy oko┼éo 9-tej. Obecnie
je┼║dzi tak i PKS i 3 przewo┼║nik├│w prywatnych i pomimo nienajni┼╝szej ceny
bilet├│w (ponad 50 z┼é) na brak klient├│w nie narzekaj─ů.

    Oto tylko drobne "kamyczki z mojego podw├│rka", ale gdyby zebra─ç tych
kamyczk├│w z ca┼éej Polski, to pewnie drugi kopiec Ko┼Ťciuszki da┼éo by si─Ö
usypa─ç.

pozdrawiam,

Marcin Wasilewski
radmar2 (małpa) o2.pl

Przeczytaj wiŕcej wiadomoÂci



Temat: Taryfy+Bilet elektroniczny

U┼╝ytkownik Jakub Jackiewicz <memp@pkt.katowice.pl w wiadomo┼Ťci do grup
dyskusyjnych napisał:10072002.2377F@memphis.wpk.katowice...

"Rafi" <rafil2@poczta.onet.pl wrote:

| Gor─ůco zach─Öcam wszystkich do przekazania swojej opinii na ten temat.
Fajnie
| gdyby┼Ťcie przytoczyli jakie┼Ť przyk┼éady dotycz─ůce tych┼╝e taryf w waszych
| miastach :)

Opinia na temat taryfy strefowej w GOPie jest jedna: to najbardziej chore
rozwi─ůzanie jakie mo┼╝na by┼éo wprowadzi─ç. Zwi─ůzek wysoko┼Ťci op┼éaty z
d┼éugo┼Ťci─ů przejazdu jest raczej ┼Ťredni, a brak mo┼╝liwo┼Ťci przesiadania si─Ö
na jednym bilecie powoduje brak optymalizacji układu komunikacyjnego
(linie zewsz─ůd dowsz─ůd, a i tak w niekt├│rych kierunkach dojazd jest
pokr─Öcony jak ruski czo┼ég). Oczywi┼Ťcie KZK twierdzi, ┼╝e na biletach
jednorazowych je┼║dzi ok.30% pasa┼╝er├│w, wi─Öc to i tak nie ma znaczenia...


To ja moze jeszcze dodam na jakich zasadach dziala ten system, bo Memphis
tego nie wyjasnil. Kazda gmina w GOPie to osobna strefa, mamy bilety na:
- 1 gmine (strefe) -2,30PLN
- 2 gminy (strefy) - 2,80PLN
- 3 i wiecej gmin (stref) - 3,30PLN
Bilet zakupiony u kierowcy kosztuje 3,50PLN i uprawnia do przejazdu przez 3
lub wiecej gmin. Oczywiscie zaden z tych biletow nie uprawnia do
kontynuowania podrozy po przesiadce (*). Dla przykladu jadac codziennie na
uczelnie przejezdzam (jednym autobusem) piec gmin (Zabrze, Ruda Sl,
Swietochlowice, Chorzow i Katowice), potem jeszcze jade tramwajem w
Katowicach. Lacznie ulogowa podroz w obie strony to 5,60PLN (odleglosc w
jedna strone - ponad 30km, czas - ok. 1,5h). Oczywiscie jezdze na
miesiecznym (40,50PLN).

Problem polega na tym, ze uklad granic gmin w GOPie ma niewiele wspolnego z
ulozeniem osiedli, a co za tym idzie z ukladem komunikacyjnym - jest wiele
linii, ktore w jakis sposob zahaczaja jedynie o dana strefe, co powoduje
wzrost ceny przejazdu - warto tu na przyklad porownac linie tramwajowa 5 i
autobusowa 15. Obie jada niemal identyczna trasa z Zabrza do Bytomia.
Problem polega na tym, ze 15-tka zahacza o Kuznice Rudzka, ktora tramwaj
omija. Kuznica Rudzka jest czescia Rudy Slaskiej (sa tam _az_ dwa
przystanki) w zwiazku z czym jest to osobna strefa - tak wiec przejazd tej
samej trasy Zabrze - Bytom kosztuje tramwajem 2,80, a autobusem 3,30....

Tego typu paradoksy powoduja, ze jest wiele linii, na ktorych dana strefa
jest pomijana - np. linia tramwajowa 17 jezdzie przez Swietochlowice,
wjezdza do Lagiewnik (strefa Bytom) ma tam _jeden_ przystanek, po czym wraca
do Swietochlowic... Linia ta jest wylaczona ze strefy bytomskiej, co
oznacza, ze pasazerowie wsiadajacy w Lagiewnikach do 17-tki placa za
przejazd do centrum Swietochlowic 2,30. Ci zas ktorzy wsiadaja do 7-ki
(linia biegnie z centrum Bytomia przez Lagiewniki do Swietochlowic) placa za
ten sam kurs 2,80. Powoduje to znaczna nieczytelnosc systemu...

Duzym problemem, szczegolnie dla przyjezdnych, jest okreslenie granic
stref - w wielu miejscach trudno jest powiedziec ze przejezdzamy z jednego
miasta do drugiego, poniewaz granice zacieraja sie. Co prawda przystanki
strefowe oznaczone sa duzym napisem "STREFA" na tablicy przystankowej, ale
problem pojawia sie na liniach przyspieszonych, ktore nie zatrzymuja sie na
wybranych przystankach - np. na odcinku Zabrze - Gliwice przystankiem
strefowym dla linii 6, 156, 240 i 617 jest Zabrze Kondratowicza, oczywiscie
odpowiednio oznakowany. Niestety nie zatrzymuje sie tam przyspieszona linia
840 - dla niej przystankiem strefowym jest przystanek wczesniejszy - Zabrze
Slowackiego, ktory nie jest juz oznakowany jako strefowy. Inny problem
wystepuje np. w Chorzowie Batorym - linie tramwajowe 7 i 40 jadac z Katowic
zatrzymuja sie pod dworcem kolejowym w Chorzowie Batorym, gdzie rozdzielaja
sie. Linia 7 jedzie dalej do Swietochlowic, wiec Chorzow Batory Dworzec PKP
jest dla niej przystankiem strefowym. Linia 40 skreca do centrum Chorzowa, a
wiec pozostaje w tej samej strefie. Nie pamietam teraz czy przystanek ten
jest oznakowany jako strefowy - niezaleznie od tego czy jest, czy nie jest,
wprowadza to w blad pasazerow jednej z linii.

Najwiekszym jednak problemem jest to o czym pisal Memphis - brak zwiazku
dlugosci przejazdu z jego cena. Np. mozesz przejechac cale Zabrze od
Makoszow do Helenki linia 111 (jakies 15-17km) za 2,30, a jadac z Biskupic
(dzielnica Zabrza) do Bobrka (dzielnica Bytomia) przez Kuznice Rudzka
(dzielnica Rudy Slaskiej) linia 15 (okolo 2-3km) zaplacisz za 3 strefy -
3,30.

Inna cecha naszego systemu to brak podwyzszonych oplat za linie
przyspieszone (pospiesznych nie ma) i nocne (to oczywiscie na plus) oraz
brak taryfy podmiejskiej (w naszych warunkach trudno byloby okreslic gdzie
zaczyna sie strefa podmiejska).

Bardzo charakterystyczna cecha sa bilety dwukrotnego kasowania - u nas nie
ma jednorazowych biletow ulgowych. Jezeli chcesz jechac z ulga kasujesz
bilet z jednej strony, jezeli na calym - z dwoch stron. Tak wiec jezeli
jestes uprawniony do przejazdu ulgowego, to na jednym bilecie jedziesz dwa
razy (lub tez np. w dwie osoby). Zalety i wady tej cechy byly szeroko
dyskutowane na grupie, podstawowa wada jest brak mozliwosci zakupu biletu
ulgowego (poza automatami), zaleta to zmniejszenie ilosci typow biletow w
obiegu i ulatwienie dystrybucji. Inna pozytywna cecha jest to, ze
prawdopodobnie ustrzeze nas to przed wprowadzeniem tzw. ulg gminnych
wynoszacych np. 48 czy 30%.

Jednym z mankamentow taryfy jest brak biletu dwutygodniowego ulgowego. Nie
rozumiem dlaczego - wszystkie bilety okresowe maja swoj odpowiednik ulgowy,
poza tym jednym. Tak wiec w tej chwili na przyklad zamiast jezdzic na
14-dniowym jezdze na dwoch 7-dniowych (bilet 14-dniowy kosztuje 50PLN, czyli
wiecej niz moj ulgowy miesieczny!).

Podsumowujac, obecna taryfa dotyczaca biletow jednorazowych jest bardzo
niejasna i nieprzyjazna dla pasazera. Natomiast taryfa biletow okresowych
(poza jednym wyjatkiem - wspomnianym biletem 14-dniowym) jest dosyc
korzystna i nie da sie tu ukryc, ze polityka KZK GOP zmierza do wymuszenia
na pasazerach korzystania z biletow okresowych.

Szczegoly dotyczace taryfy sa tu:
http://www.kzkgop.com.pl/cennik/oplaty/

WILQ

(*) Od kilku lat, na okres wakacyjny bilet na 3 i wiecej stref (za 3,30PLN)
staje sie biletem godzinnym przesiadkowym zachowujac jednoczesnie dawne
wlasciwosci (czyli mozna tez na nim jechac ponad godzine, ale bez
przesiadek). Niestety jak dotad KZK GOP nie zdecydowalo sie na wprowadzenie
tej zasady na caly rok.

Przeczytaj wiŕcej wiadomoÂci



Strona 2 z 2 • Zosta│o znalezionych 78 wypowiedzi • 1, 2