bilety okresowe PKP


Czytasz posty znalezione dla sw: bilety okresowe PKP





Temat: Jak w Rumunii czy innej Azji
Aron1 napisał(a):


----- Original Message -----
From: Filip Karonski
| Jechalem tamtedy w niedziele 16.07  z Elku w kierunku Mikolajek
| "tajnym" poc. 13720 odj. z Elku 10:20, Orzysz 11:05/11:15...
| Peron w Orzyszu zaladowany w 50% ludzmi, czekajacymi na ten
| jeden, jedyny, upragniony osobowy do Elku.
| I powiedzcie mi dlaczego te tlumy nie pojechaly mknacymi co troche
| PKSami? Jednak pewien sentyment do kolei pozostal w swiadomosci
| ludzi:))) Wypadaloby tylko dolozyc im skladow:)
| BTW: Na moj gust wiekszosc z czekajacych pasazerow stanowili
| miejscowi:)))

Ufff.. co za wspaniali ludzie? Nie ma tam prywaciarzy czy co?


Podejrzewam, że:
1) Pociąg jest tańszy od PKSu
2) mieli wykupione bilety okresowe PKP (tańsze od okresowych w PKS)
3) stacje są lepiej rozmieszczone niż przystanki PKS

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Jak dzięki Kolejom Mazowieckim nie pojadę już koleją do Rogowa.
Piottr <z pracy<pio@usun.onet.plnapisał(a):
 poza woj. mazowieckie. Z biletami bedzie tak jak dawniej!

Podaj podstawę prawną uznania mojego wywodu za bzdurę, dobrze?


Piotrek daj spokój - zadzwoń do zespołu kontrolerów KM 51 387 64 i tam
rozwieją Twoje wątpliwości. W KM obowiazuje TAryfa PKP PR i honorują np.
wszystkie ulgi oraz bilety okresowe PKP PR, w tym sieciowy i turystyczny.

Pozdr.
Ariel

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Jak dzięki Kolejom Mazowieckim nie pojadę już koleją do Rogowa.

Użytkownik "Ariel Ciechański (z pracy)" <ls40.WYT@gazeta.plnapisał w
wiadomości

W KM obowiazuje TAryfa PKP PR i honorują np.


wszystkie ulgi oraz bilety okresowe PKP PR, w tym sieciowy i turystyczny.


To ja jako pasazer chcialbym wiedziec, gdzie mozna o tych wszystkich
rzeczach poczytac?
Nawet jako osoba zwiazana zawodowo z transportem kolejowym o Kolejach
Mazowieckich nie wiem w zasadzie nic.
P.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Jak dzięki Kolejom Mazowieckim nie pojadę już koleją do Rogowa.
"Ariel Ciechański (z pracy)" <ls40.WYT@gazeta.plwrites:


Piotrek daj spokój - zadzwoń do zespołu kontrolerów KM 51 387 64 i tam
rozwieją Twoje wątpliwości. W KM obowiazuje TAryfa PKP PR i honorują np.
wszystkie ulgi oraz bilety okresowe PKP PR, w tym sieciowy i turystyczny.


Nauczony doswiadczeniem rozpadu biletow IC i PR, jestem sklonny
przyjac zaklad, ze w ciagu nie wiecej niz roku PR przestana honorowac
bilety KM.

  MJ

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Jak dzięki Kolejom Mazowieckim nie pojadę już koleją do Rogowa.
*Ariel Ciechański (z pracy)*:


W KM obowiazuje TAryfa PKP PR i honorują np.
wszystkie ulgi oraz bilety okresowe PKP PR, w tym sieciowy i turystyczny.


Ufff... Na szczęście rozwiałeś moje wątpliwości. W tym całym bałaganie
i totalnej dezinformacji byłem już skłonny uwierzyć, że na miesięcznym
na pospieszne nie będę mógł sobie wsiąść do kibla. Toż to by była
katastrofa... ;-)

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: pociągi - opłaty za bagaż - to są jaja
Też o tym słyszałem. Na początku sie usmiałem, ale potem pomyslałem, że to
przeciez nie jest wcale śmieszne :-(.
Skoro PKP PR uważa sie za "komunikację miejską" to dlaczego ciągle nie możemy
się doczekać wspólnych biletów z autobusami/tramwajami/trolejbusami? Po drugie
przejazd pociagiem takiej samej trasy co autobusem jest często dwukrotnie
droższy, więc pobieranie extra opłaty za przewóz bagażu i tłumaczenie sie tym,
że w srodkach komunikacji miejskiej też sie dopłaca, jest co najmniej grubym
nieporozumieniem. A po trzecie: posiadacz biletu okresowego nie musi w
komunikacji miejskiej płacic dodatkowo za bagaż; a jak to bedzie wygladać w
przypadku biletów okresowych PKP PR? Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Pierwsze niekorzystne skutki usamorządowienia już w Małopolsce
info z www.transport-komunikacja.pl

Informacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w związku ze
zmianą rozkładu jazdy pociągów (od 14 grudnia br.) oraz zapowiadanym na
dzień 19 grudnia protestem Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność"
przy Zarządzie Regionu Małopolska w związku z odwołaniem 10 pociągów relacji
Katowice-Sędziszów-Kielce oraz dwóch pociągów "Giewont"
Częstochowa-Zakopane.

1. Podział rynku przewozów pasażerskich.

W ramach rządowej strategii dla transportu kolejowego od dnia 1 grudnia 2008
r. "PKP Intercity" S.A. przejęło połączenia realizowane pociągami
pospiesznymi międzywojewódzkimi, dotychczas uruchamianymi przez spółkę "PKP
Przewozy Regionalne" Sp. z o.o. Tym samym nastąpiły zmiany w obsłudze rynku
przewozów pasażerskich. Na terenie Województwa Małopolskiego przewozy
kolejowe realizuje dwóch przewoźników:

"PKP Intercity" S.A. uruchamia pociągi:

pociągi kategorii EuroCity, InterCity, Ekspres (obowiązuje rezerwacja
miejsc),
pociągi Tanich Linii Kolejowych (obowiązuje rezerwacja miejsc),
pociągi pospieszne międzywojewódzkie.

"PKP Przewozy Regionalne" Sp. z o.o. uruchamia pociągi:

pociągi osobowe (regionalne),
pociągi relacji Kraków Gł. - Kraków Balice (w których obowiązuje taryfa
specjalna).

Powyższe zmiany wymuszają na pasażerach zwiększoną uwagę podczas planowania
podróży. Równocześnie, pomimo stosowania dotychczasowej taryfy przewozowej
może się okazać, że z uwagi na przejazd pociągami różnych przewoźników bilet
na przejazd okaże się droższy niż dotychczas. W szczególności należy zwrócić
uwagę na następujące kwestie:

Przewoźnicy nie respektują wzajemnie swoich biletów. Bilet wystawiony na
pociąg osobowy (spółki "PKP Przewozy Regionalne) nie obowiązuje w pociągu
pospiesznym (spółki "PKP Intercity") i odwrotnie. Wyjątkiem są bilety
okresowe "PKP Intercity" (tygodniowe, miesięczne, kwartalne) na połączenia
pospieszne międzywojewódzkie i pociągi TLK, które są honorowane w pociągach
Spółki "PKP Przewozy Regionalne", z wyłączeniem pociągów uruchamianych w
relacji Kraków Główny - Kraków Balice - Kraków Główny.

Podróżny powinien upewnić się, że wsiada do pociągu, na który został
wystawiony bilet. Należy zwrócić uwagę na przewoźnika obsługującego
połączenie, jak również kategorię pociągu (np. w części pociągów spółki "PKP
Intercity" obowiązuje rezerwacja miejsc).

Przesiadka z pociągu osobowego do pospiesznego (lub odwrotnie) wiąże się z
naliczeniem opłaty za dwa osobne bilety. Pomimo udzielonego w tej sytuacji
rabatu, koszt przejazdu będzie wyższy.

2. Usamorządowienie "PKP Przewozy Regionalne" Sp. z o.o.

Ustawą z dnia 25 kwietnia 2008 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji,
restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje
Państwowe" określono zasady oddłużenia spółki "PKP Przewozy Regionalne" oraz
objęcia przez samorządy województw udziałów w jej kapitale zakładowym (tzw.
usamorządowienie). W dniu 9 grudnia 2008 r. pomiędzy Radą Ministrów a
samorządami województw zawarto porozumienie otwierające drogę do przekazania
przedmiotowych udziałów Województwom. W roku 2009 Województwa staną się
właścicielem ww. spółki. Zmiana właściciela nie spowoduje istotnych zmian w
realizowanych dotychczas zadaniach związanych z organizacją i
dofinansowaniem regionalnych przewozów pasażerskich. Województwa podobnie
jak obecnie będą uzgadniać z przewoźnikiem zakres realizowanych przewozów
regionalnych i pokrywać ich deficyt. Przewozy będą realizowane na podstawie
zawartych umów.

3. Organizacja kursowania pociągów międzywojewódzkich-osobowych.

W dotychczas obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów (ważnym do 13.12.2008
r.), na terenie województwa małopolskiego kursuje 12 pociągów osobowych,
zaliczonych do grupy pociągów międzywojewódzkich. Należą do nich:

10 pociągów (5 par) relacji Katowice - Sędziszów / Kielce (i z powrotem),
2 pociągi (1 para) relacji Częstochowa - Zakopane (i z powrotem).

Zgodnie z uregulowaniami ustawy o transporcie kolejowym pociągi te są
dotowane jako usługi publiczne z budżetu państwa na podstawie umowy jaką
zawiera Ministerstwo Infrastruktury z Przewoźnikiem. Pociągi te nigdy nie
były przedmiotem uzgodnień Województwa Małopolskiego z PKP Przewozy
Regionalne Sp. z o.o. i nie były ujęte w umowach jakie corocznie zawierane
są pomiędzy Województwem a Przewoźnikiem. Również negocjacje oferty
przewozowej na kolejną edycję rozkładu jazdy od początku nie obejmowały ww.
pociągów a skupiały się na utrzymaniu oferty w kolejowym ruchu regionalnym,
za którą odpowiada samorząd województwa.

To nie samorząd regionalny likwiduje przedmiotowe pociągi, gdyż nigdy nie
były one przedmiotem umowy Województwa ze spółką PKP Przewozy Regionalne Sp.
z o.o.

Brak zainteresowania Ministerstwa Infrastruktury dalszym kursowaniem
pociągów międzywojewódzkich i wycofanie się z obowiązku ich dotowania,
powoduje ich odwołanie w kolejnej edycji rozkładu jazdy (obowiązującej od
14.12.2008 r.). Zawieszenie kursowania pociągów jest wynikiem arbitralnej
decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Województwo Małopolskie nie może za
nią odpowiadać. W sytuacji, w której Przewoźnik żąda zwiększonej o ponad 30%
wysokości dotacji do porównywalnej wielkości pracy przewozowej Województwo
nie rozważa dofinansowania przewozów międzywojewódzkich dążąc do utrzymania
obecnie zakontraktowanej wielkości pracy przewozowej.

4. Budżet Województwa Malopolskiego na 2009 rok.

Z uwagi na konieczność zachowania liczby połączeń kolejowych na obszarze
województwa małopolskiego, za co odpowiedzialny jest samorząd regionalny, na
dotychczasowym poziomie w Budżecie Województwa Małopolskiego na rok 2009
zwiększono dotacje przedmiotową na dofinansowanie kolejowych regionalnych
przewozów pasażerskich o 12% w stosunku do planu na 2008 r. (48 256 432 zł).
Dzięki tej decyzji liczba pociągów kursujących na trasach
wewnątrz-wojewódzkich nie zmieniła się.

(Departament Transportu, Gospodarki i Infrasturktury Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Małopolskiego)

Przeczytaj wicej wiadomoci