Bilety ulgowe na PKP


Czytasz posty znalezione dla sw: Bilety ulgowe na PKP





Temat: Ulgowe bilety PKP dla urzędników min. Kalaty
http://wiadomosci.onet.pl/1530103,11,item.html

Ulgowe bilety PKP dla urzędników min. Kalaty

"Super Express": Anna Kalata uwielbia rozpieszczać urzędników!
Specjalnie dla swoich pracowników pani minister pracy kupiła od PKP
Intercity karnety pozwalające na jazdę pociągami za połowę ceny!
Oczywiście gwiazda Samoobrony nie zamierza płacić ze swojej kieszeni. Na
prezent dla urzędników zrzucą się wszyscy Polacy!.
- MPiPS wykupiło uprawnienia do przejazdów w 2007 r. z ulgą 50 proc. dla
178 pracowników ministerstwa za kwotę 72 624 zł - czytamy w wyjaśnieniu
ministerialnego biura promocji i mediów. Zgodnie z umową każdy z
urzędników otrzyma specjalny karnet zniżkowy, który pozwoli na jazdę za
połowę ceny wszystkimi pociągami i to nawet w pierwszej klasie!

Sprawa bulwersuje wszystkich, którym władza nie zamierza dołożyć do
biletów PKP. - Codziennie dojeżdżam do liceum w Białymstoku. Zniżki mam
tylko 37 proc. Moja rodzina nie należy do najbogatszych. Dla nas liczy
się każdy grosz. Przykro mi, kiedy słyszę, że dobrze zarabiający
urzędnicy mają większe zniżki od uczniów - narzeka 16-letnia Agnieszka
Wiszniewska, licealistka z Łap. Wielu jej znajomych musiało zrezygnować
z dalszej edukacji, bo rodziców nie było stać na opłacanie drogich
dojazdów. Łatwość, z jaką urzędnicy przeznaczyli publiczne pieniądze na
własne przywileje, szokuje. Trudno zrozumieć, że jest to dzieło
Ministerstwa Pracy, czyli resortu, który powinien walczyć np. z bezrobociem.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: PKP stawia na promocje
Użytkownik "Marcin Kulik" <mk72.WYT@gazeta.plnapisał:


W zeszłym roku po raz pierwszy miała zysk - 3,1 mln zł. W tym roku m.in.
dzięki dopłatom do przewozów międzynarodowych oraz dzięki zwrotowi przez
państwo zaległych pieniędzy za ulgowe bilety PKP Intercity planuje 40 mln

zysku przy 10,8 mln przewiezionych pasażerów.


Czy można to tak interpretować, że na każdym pasażerze spółka zarabia
niecałe 4 zł? Trochę to mało biorąc pod uwagę cenę biletu do W-wy
z większości popularnych miejsc (~80 zł z K-c, Krakowa, Poznania,
Trójmiasta).

A w ubiegłym roku były to nawet grosze...

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Bilety ulgowe PKP

Bilety ulgowe kasy PKP wydają na podstawie okazywanego dokumentu
uprawniającego do ulgi lub oswiadczenia osoby nabywajacej bilet/bilety/
Podstawa pismo Naczelnego Biura Handlowego Pasazerskiego Dyrekcji Generalnej
PKP nr KHP5-043/24/98 z dnia 31.03.98.
Ciesze sie,ze sprawa zostala uregulowana jednoznacznie i zgodnie z
oczekiwaniami bo i tak na wiekszosci wiekszych dworcow taka byla praktyka.
Pozdrawiam Leszek Ruta

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: (rel) turystyczny majowy weekend / dlugie dosyc
Psofometr <psofom@wyszkow.invalidnapisał(a):


| - proponuje przeanalizowac ceny i roklad jazdy -
| naprawde ciezko jest gdziekolwiek dalej pojechac w tych
| godzinach - rozwiazaniem byloby przesuneicie godzin na 0.00 /
| 24.00,

Zdecydowanie. Obecne godziny są wzięte z sufitu, pewnie zdecydowało
widzimisię jakiegoś dyrektora w PR. Mam nadzieję, że zostaną zmienione.


No mnie sie wlasnie zdaje, ze sa sensowne i ich wydluzenie mogloby narazic
PKP-PR na straty. Skoro najwiecej pasazerow podrozuje w piatkowe i niedzielne
popoludnia i wieczory, to nie ma sensu oferowac na ten okres zadnych znizek.
A nizsze ceny moga przyciagnac podroznych wlasnie w miedzyczasie: moze dzieki
temu bedzie ich wiecej, moze tez bedzie luzniej w pociagach w godzinach
szczytu.

Mysle rowniez, ze w interesie PR nie jest przyciaganie do biletow
turystycznych studentow czy uczniow - wszak za ich ulgowe bilety PKP
otrzymuje zwrot z budzetu.
Pozdrawiam,
Kuba

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: (rel) turystyczny majowy weekend / dlugie dosyc
Dnia Thu, 8 May 2003 20:39:19 +0000 (UTC), Stanisław Kuba Rosół napisał(a):


Mysle rowniez, ze w interesie PR nie jest przyciaganie do biletow
turystycznych studentow czy uczniow - wszak za ich ulgowe bilety PKP
otrzymuje zwrot z budzetu.


A co to ma do rzeczy? W jaki sposób PKP zyskuje otrzymując zwrot?

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: (rel) turystyczny majowy weekend / dlugie dosyc
Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu
jako "Stanisław Kuba Rosół" <kub@NOSPAM.gazeta.pl| Zdecydowanie.
Obecne godziny są wzięte z sufitu, pewnie zdecydowało


| widzimisię jakiegoś dyrektora w PR. Mam nadzieję, że zostaną zmienione.
No mnie sie wlasnie zdaje, ze sa sensowne i ich wydluzenie mogloby narazic
PKP-PR na straty. Skoro najwiecej pasazerow podrozuje w piatkowe i niedzielne
popoludnia i wieczory, to nie ma sensu oferowac na ten okres zadnych znizek.


A w sobotnie wczesne poranki pociągi pękają w szwach? Najwięcej pasażerów,
owszem, podróżuje w piątkowe i niedzielne popołudnia i wieczory, ale są to
ludzi, którzy albo w te wieczory podróż zaczynają, albo kończą. Jeżeli ktoś
wyjeżdża w niedzielę, powiedzmy, o 15 i chce dotrzeć do celu o 21, to
przedłużenie ważności biletu turystycznego do 20 nic mu nie da. Tak samo z
piątkowym wieczorem - ludzie wyjeżdżają już od popołudnia, do 22, 23.
Jeżeli bilet byłby ważny od północy, też niewiele by im to dało.


Mysle rowniez, ze w interesie PR nie jest przyciaganie do biletow
turystycznych studentow czy uczniow - wszak za ich ulgowe bilety PKP
otrzymuje zwrot z budzetu.


O ile ci studenci w ogóle pojadą pociągiem.

Marek A. Salwa

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...
Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...

do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...
kolejarze pracuja beznadziejnie (jakie sa efekty ich pracy - kazdy
widzi... notoryczne spoznienia pociagów - wszystkich ich NIE da sie
usprawiedliwic przestarzalym taborem, torami i niedoinwestowaniem) i
smród i zasyfienie w wagonach...
a "nagrody" (bezplatne przejazdy) za to bumelanctwo i olewactwo -
dostaja...

http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1017223&M=GO

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...
Ktos byl uprzejmy napisac:


Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...
do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...


Cos sie komus pop....lo. Znizki dla pracownikow panstwowych i mlodziezy
oraz bilety bezplatne dla kolejarzy i ich rodzin isnaly/istnieja
od poczatku istnienia PKP.

No chyba, ze pisal to jakis Endek nie mogacy wybaczyc Pilsudskiemu,
ze w mlodosci byl socjalista.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...


ant wrote:

Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...


PKS ???
Niestety za bilety PKS muszę płacić 100% tak jak i pozostała brać
studencka - przewoźnik nie daje nam ustawowej znżki
:-(((

Pozdrawiam

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...


----- Original Message -----
From: Ireneusz Hyra <ysh@cyf-kr.edu.pl
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Saturday, January 06, 2001 3:22 PM
Subject: Re: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...

ant wrote:

| Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
| mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
| Kosztowny jest spadek po socjalizmie...

PKS ???
Niestety za bilety PKS muszę płacić 100% tak jak i pozostała brać
studencka - przewoźnik nie daje nam ustawowej znżki
:-(((


W Lublinie są zniżki dla studentów u prywaciarzy ( 1 zł zamiast 1,90 zł) ale
za złotówkę może jeździć każdy z "Kartą Stałego Klienta"

Mam nadzieję że budżet prywaciarzom do tego nie dopłaca

Pozdrawiam
Aron

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...
In pl.misc.kolej ant <highs@usa.netwrote:


Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...
do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...


Budzet do nich misiu nie doplaca cos ci sie w glowce przestawilo.
A pozatym spolka jest S.A wiec mozesz jej naskoczyc/


kolejarze pracuja beznadziejnie (jakie sa efekty ich pracy - kazdy
widzi... notoryczne spoznienia pociagów - wszystkich ich NIE da sie
usprawiedliwic przestarzalym taborem, torami i niedoinwestowaniem) i
smród i zasyfienie w wagonach...
a "nagrody" (bezplatne przejazdy) za to bumelanctwo i olewactwo -
dostaja...


Zimowa chandra czy tak se gadasz ?
A moze zazdroscisz ?

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...

"Aron1" <ar@poczta.onet.plwrote in message



----- Original Message -----
From: Ireneusz Hyra <ysh@cyf-kr.edu.pl
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Saturday, January 06, 2001 3:22 PM
Subject: Re: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...

| ant wrote:

| Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
| mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
| Kosztowny jest spadek po socjalizmie...

| PKS ???
| Niestety za bilety PKS muszę płacić 100% tak jak i pozostała brać
| studencka - przewoźnik nie daje nam ustawowej znżki
| :-(((

W Lublinie są zniżki dla studentów u prywaciarzy ( 1 zł zamiast 1,90 zł)
ale
za złotówkę może jeździć każdy z "Kartą Stałego Klienta"

Mam nadzieję że budżet prywaciarzom do tego nie dopłaca


A niby z jakiego powodu ma nie dopłacać? Jeśli dopłaca do PKP i PKS to
prywaciarzom też powinien dopłacać.
Może się to mi nie podobać jako MK, ale jeśli dopłacać to zarówno państwowym
jak i prywatnym.

Posłowie np. częściej koszystają z usług PKP niż PKS. W Rabce-Zdrój jedyną
osobą która korzysta z możliwośco wydrukowania miejscówki jest Pani Poseł
AWS. Przewodnicząca Konfederacji Polskich Pracodawców również wybiera pociąg
jeśli potrzebuje pojechać do Zakopanego.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: ulgowe bilety PKP dla roznych zawodów
właśnie mnie zszokowała jakaś baba, która kupowała bilety na ekspres do wwy
i zażądała "nauczycielskiego"! w niedzielę zresztą, więc chyba nie jechała
na lekcje!!
co jest?!??!!
co to za przewalanka?
za co ona ma tą zniżkę do cholery???
to moze ja zażądam zniżkę "konsultancką"? w koncu MY najwięcej pracujemy w
innych miastach...
najlepiej 99%!

moon

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Co konduktor wie o legitymacji studenckiej?
Co konduktor wie o legitymacji studenckiej?
A przepraszam co z doktorantami, bo tego też nikt nie potrafi wyjaśnić. Z
punktu widzenia uczelni jesteśmy studentami III stopnia, i w związku z prawem
przewozowym, które umożliwia studentom ulgowe przejazdy do 26 roku życia,
powinniśmy kupować bilety ulgowe. PKP nie uznaje nas jednak jako studentów i
nie akceptuje legitymacji studenta doktoranta. Może GW spróbuje rozwiązać ten
problem.... Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Samorządowi marzą się loty do Paryża
> A ja nie chce dopałacać do biletów ulgowych PKP czy komunikacji
> miejskiej bo z tych przybytków nie korzystam
Popieram. Podpisuję się obiema rękami.
> czym się różni samolot od pociągu, to też środek transportu.....
Otóż to, nie wolno dopłacać do żadnego środka transportu. Kupowanie
szynobusów to był kretynizm. Ale te osły mogą wpaść jeszcze na
pomysł kupienia samolotu. Jeszcze trochę to zaczną myśleć o porcie
na Wisłoku :))
Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Dziecko w Polsce - bez legitymacji (bilety)
W NYC dziecko do lat 6-ciu ma darmowy przejazd, do lat 12-tu placi 50% a potem
jak dorosly. Jesli dojezdza do szkoly dostaje bilet darmowy ale wazny tylko od
poniedzialku do piatku, w weekend placi normalnie. Studenci nie maja zadnych
znizek. Moje dziecie w ubieglym roku kupowalo bilety ulgowe /PKP/ korzystajac z
legitymacji studenckiej miedzynarodowej. Ale prawde powiedziawszy koszt
legitymacji przewyzsza ewentualne znizki... Pozdrowienia. Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: PKP stawia na promocje
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,3616841.html

Leszek Baj2006-09-13, ostatnia aktualizacja 2006-09-13 20:53

Około miliarda złotych wyda PKP Intercity w najbliższych 3-4 latach na
modernizację i zakup nowego taboru. Chce też zaoferować nowe promocje, m.in.
bilety do Berlina za 5 euro.
Mija pięć lat, od kiedy powstała spółka PKP Intercity obsługująca
dalekobieżne przewozy pasażerskie. W tym czasie z deficytowej i przewożącej
coraz mniej pasażerów firmy stała się jednym z bardziej prężnych spółek w
Grupie PKP.

W zeszłym roku po raz pierwszy miała zysk - 3,1 mln zł. W tym roku m.in.
dzięki dopłatom do przewozów międzynarodowych oraz dzięki zwrotowi przez
państwo zaległych pieniędzy za ulgowe bilety PKP Intercity planuje 40 mln zł
zysku przy 10,8 mln przewiezionych pasażerów.

Pozytywne zmiany w Intercity zapoczątkował jej były prezes Jacek Prześluga.
Pod koniec czerwca zrezygnował ze stanowiska, mówiąc, że ma związane ręce i
nie może dogadać się z zarządem w sprawie strategii spółki. Jego miejsce
tymczasowo zajął jego główny oponent Czesław Warsewicz (od stycznia w
zarządzie spółki). Kilka miesięcy temu przekonywał nas, że ma inny punkt
widzenia w sprawach wydawania pieniędzy na promocję. Jednak na środowej
konferencji prasowej Warsewicz zapowiedział nowe promocje.

Od września rusza akcja "Auto stop" dla podróżujących grup trzy-
pięcioosobowych. W ramach promocji trzecia, czwarta lub piąta osoba zwolnione
są z zakupu biletu powrotnego - kupują tylko miejscówki. Dzięki temu można
oszczędzić nawet do 30 proc. ceny biletu.

Zmotoryzowanym kolej zaproponuje usługę Park & Go, dzięki której kierowcy
będą mogli zostawiać auta na przydworcowych parkingach. Na pięciolecie
Intercity zaoferuje też bilety do Berlina za 5 euro. Promocja ruszy w połowie
października.

Najważniejszą sprawą dla Intercity będzie unowocześnianie taboru. Obecnie
spółka ma 1240 wagonów, w tym 213 zmodernizowanych w ostatnich pięciu latach
i 28 nowych. - Teraz chcemy zmodernizować 275 wagonów i zakupić 20 nowych -
mówi Warsewicz.

W ten sposób przygotowuje się do konkurowania na rynku europejskim. Już w
2008 roku ma być otwarty dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. W 2012
roku przewoźnicy z innych krajów będą u nas mogli wozić pasażerów także na
trasach regionalnych.

PKP ogłosiło konkurs na nowego prezesa PKP Intercity. Kandydatury można
zgłaszać do 29 września. W konkursie wystartuje p.o. prezesa Czesław
Warsewicz.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: (rel) turystyczny majowy weekend / dlugie dosyc
Kuba Kozak <jko@elka.pw.edu.plnapisał(a):


| Mysle rowniez, ze w interesie PR nie jest przyciaganie do biletow
| turystycznych studentow czy uczniow - wszak za ich ulgowe bilety PKP
| otrzymuje zwrot z budzetu.

A co to ma do rzeczy? W jaki sposób PKP zyskuje otrzymując zwrot?


Najlepiej byloby to pokazac na wykresie z zaznaczonymi krzywymi podazy i
popytu, ale z uwagi na trudnosc narysowania wykresu ;-) pozwole sie
ograniczyc tylko do przykladu. Wyobrazmy sobie podroznych jadacych na weekend
w relacji W-wa-Czestochowa-W-wa.
Normalny bilet kosztuje: 37,02*2=74,04
Studencki bilet kosztuje: 23,32*2=46,64 ,ale PKP-PR otrzymuje i tak 74,04.

Zalozmy, ze trase te pokonuje 100 osob z biletami normalnymi i 100 ze
studenckimi. Przychody PKP wynosza wtedy 14808 PLN.
Po wprowadzeniu biletu turystycznego za 50 PLN korzystaja z niego tylko
niestudenci.
Aby uzyskac 14808 PLN przychodu PKP musi przyciagnac dodatkowo 49 klientow
chetnych do zakupu biletow turystycznych.

Jesli jednak bilet turystyczny kosztowalby 45 PLN, to PKP-PR musialoby zdobyc
w sumie 297 klientow, czyli jeszcze kolejnych 48. Zatem obnizenie ceny o
dodatkowe 5 zlotych musialoby zostac zrekompansowane wzrostem ilosci
podroznych takim samym, jak redukcja o pierwsze 24 zlote.

Mam nadzieje, ze ten przyklad (choc bardzo uproszczony) pokazuje, ze z
funkcjonowanie biletu turystycznego wiaze sie duze ryzyko dla PKP zwiazane
przede wszystkim z grozba utraty refundacji.
Pozdrawiam,
Kuba

PS Jesli jednak cos napisalem niezrozumiale, to sorry, prosilbym w takim
razie o dalsze pytania.
K.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...


Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...

do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...


Przepraszam bardzo za bilety dla rodziny oprucz dzieci doplacamy juz od
dawna ,
a to ze inne firmy zrezygnowaly z doplat do biletow pracowniczych to ich
sprawa , nawet w dawnych ZNTK wykupywane sa bilety na przejazd pkapem.
Bilety sa zagwarantowane w ponad zakladowej umowie zbiorowej (tak to sie
chyba nazywa ) Jesli sie nie myle to rok od prywatyzacji te przywileje
obowiazoja


kolejarze pracuja beznadziejnie (jakie sa efekty ich pracy - kazdy
widzi... notoryczne spoznienia pociagów - wszystkich ich NIE da sie
usprawiedliwic przestarzalym taborem, torami i niedoinwestowaniem) i
smród i zasyfienie w wagonach...


jest jak jest ,ale jak bys byl na miejscu takiego toromistrza czy
brygadzisty
pociagu sieciowego i mjal wykonac jakas prace bez zabespieczenia
odpowiednich materjalow ( wiekszosc materialow z odzysku )
to co bys zrobil ? zakupil z wlasnej kieszeni ?
A co do jakosci uslug jeszcze raz jest jak jest , ale zawsze zostaja
pks i samochody


a "nagrody" (bezplatne przejazdy) za to bumelanctwo i olewactwo -
dostaja...


to nie sa zadne nagrody tylko przywileje wynikajace z wykonywanej
pracy.
W kazdej firmie znajdzie sie czarna owca

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...
Użytkownik ant <highs@usa.netw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:935mhb$gb@korweta.task.gda.pl...


Okazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...


Co Ty znowu nam tu za kit chcesz wcisnac...  We Francji np. bilety
miesieczne szkolne na autobusy sa smiesznie tanie w porownaniu z biletami
dla ogolu ludnosci - panstwo w zasadzie to funduje (bilet jednorazowy
normalny 30 FF, roczny szkolny... 200 FF)
Zreszta u nas tez sa gimbusy itp...


do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...
kolejarze pracuja beznadziejnie (jakie sa efekty ich pracy - kazdy
widzi... notoryczne spoznienia pociagów - wszystkich ich NIE da sie
usprawiedliwic przestarzalym taborem, torami i niedoinwestowaniem) i
smród i zasyfienie w wagonach...
a "nagrody" (bezplatne przejazdy) za to bumelanctwo i olewactwo -
dostaja...


Zaraz, zaraz, ale budzet nie refunduje chyba biletow kolejarskich. TO jest
wewnetrzna sprawa PKP chyba.
Zreszta to jest normalne na calym swiecie ze pracownicy maja jakies
przywileje. Mysle ze na tych Twoich lajbach tez. Jesli nie - to nie dziwie
sie czemu jest ich tak malo...

Poza tym bezplatne bilety sa forma dodatku do i tak niskiej pensji. Ciekaw
jestem, jakbys tak musial cala noc prowadzic lokomotywe z wagonami
wypelnionymi ludzmi na haku - czy by tez uwazal ze dostajesz za duzo za taka
ciezka prace...


http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1017223&M=GO


Od kiedy to Polityka sprzeciwia sie spadkom po socjalizmie ;-)

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Bilet łączony Łódź-Wawa-Amsterdam-Wawa-Łódź
Nie każdy ma ulgowe bilety PKP :) Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Samorządowi marzą się loty do Paryża
A ja nie chce dopałacać do biletów ulgowych PKP czy komunikacji
miejskiej bo z tych przybytków nie korzystam, a jednak muszę, czym
się rózni samolot od pociągu, to też środek transportu..... Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Jeszcze o ulgach...
[SSI] STUDENCKI SERWIS INFORMACYJNY nr 8 (236) 2002
11 stycznia 2002
redagowany przez korba.pl i Magazyn "Dlaczego"
redaktor wydania: Sylwia Mikiel

(...)

PKS NADUZYWAL - STUDENT ZAPLACI
Kraj
Z informacji uzyskanych przez SSI z Ministerstwa Finansow oraz Ministerstwa
Infrastruktury wynika, ze, oprocz dziury budzetowej, jedna z istotnych
przyczyn obciecia przez rzad dotacji dla studentow na bilety ulgowe PKP i
PKS byly znaczne naduzycia, ktorych dopuszczaly sie niektore oddzialy PKS.
Mechanizm dokonywania naduzyc byl prosty: sprzedaz "calego" biletu
odnotowywano jako sprzedaz dwoch "polowek". Ze stosownym dowodem sprzedazy
przewoznik zadal zwrotu ulgi za "fikcyjne" bilety od samorzadow
wojewodzkich, ktore sa z kolei dotowane z budzetu. Z liczb wynika, ze straty
mogly siegac nawet kilkuset milionow zl. - Obserwujac z kwartalu na kwartal
lawinowy przyrost biletow bezplatnych i ulgowych PKS, ja nie potrafie
odpowiedziec, czy takie osoby, jak dzieci do lat 4 czy kombatanci zaczeli
masowo podrozowac autobusami, czy tez mamy tu do czynienia z naduzyciami. -
pyta retorycznie Artur Kawaler, Naczelnik Wydzialu Dotowan Zadan
Gospodarczych Departamentu Finansow Gospodarki Naro!
dowej. W grudniu 2001 r. podczas negocjacji rzadu z przedstawicielami
organizacji studenckich w sprawie ulg, ze strony rzadowej padl argument o
naduzyciach przewoznikow. Argument ten mial legitymizowac obciecie dotacji
na przejazdy dla studentow. - Zupelnie nie rozumiem, dlaczego studenci
powinni cierpiec z powodu nieuczciwosci przewoznikow - mowi Mariusz
Wisniewski, przewodniczacy Niezaleznego Zrzeszenia Studentow. - Sprawa
naduzyc powinna byc zalatwiona poprzez kontrole przeprowadzane przez
odpowiednie sluzby. Podobnego zdania jest Damian Dobrzycki, przewodniczacy
Parlamentu Studentow RP. - Doniesienia rzadu o nieszczelnym systemie
rozliczen ulg z przewoznikami nie powstrzymaly nas przed zorganizowaniem
protestu przed Urzedem Rady Ministrow. Ustawa krzywdzi studentow, jest
ograniczaniem dostepnosci do nauki - konkluduje Dobrzycki.
(pw)

(...)

USTAWA O ULGACH PODPISANA
Kraj
Prezydent RP podpisal ustawe, zgodnie z ktora 49-procentowa ulga przysluguje
studentom na przejazdy z miejsca zamieszkania na uczelnie, a 37-procentowa
na wszelkie inne przejazdy PKP i PKS. W tym samym czasie NZS Uniwersytetu
Jagiellonskiego przedstawil projekt ustawy obywatelskiej o ulgach na
przejazdy, w mysl ktorej uczniowie i studenci korzystaliby z 49-procentowej
ulgi na wszystkie przejazdy, a parlamentarzysci straciliby przywilej
darmowych przejazdow komunikacja publiczna. - Wciaz jeszcze trwaja
konsultacje z prawnikami, poniewaz operacja przygotowania projektu ustawy
jest bardzo skomplikowana - mowi Mariusz Wisniewski, przewodniczacy
Niezaleznego Zrzeszenia Studentow. Aby projekt ustawy mozna bylo przedstawic
w parlamencie, studenci musza zebrac 100 tys. podpisow.
(pw)

(...)

STUDENCKI PROJEKT USTAWY O ULGACH
Krakow
Dzialacze NZS Uniwersytetu Jagiellonskiego przedstawili w Krakowie wlasny
projekt ustawy o ulgach na przejazdy koleja i komunikacja miejska. Zgodnie z
nim uczniowie i studenci korzystaliby z 49-procentowej ulgi, a
parlamentarzysci straciliby darmowe przejazdy PKP. Studenci rozpoczeli
zbieranie podpisow pod tym projektem. Akcja jest prowadzona na Uniwersytecie
Jagiellonskim, a wkrotce ma objac takze inne uczelnie w Polsce. W projekcie
studenci proponuja, aby z 49-procentowej ulgi na przejazdy pociagami
osobowymi, pospiesznymi i ekspresowymi mogli korzystac uczniowie szkol
podstawowych i ponadpodstawowych oraz studenci do 26 roku zycia. Studentom
przyslugiwalaby takze 50-procentowa znizka w pojazdach komunikacji
miejskiej. Studenci postuluja, aby poslowie i senatorowie zachowali
bezplatne przejazdy komunikacja miejska, ale za przejazdy transportem
zbiorowym - w tym koleja - placili. - Uwazamy, ze kryzys budzetowy powinni
odczuc na swojej skorze takze parlamentarzysci. Dlatego da!
rmowe przejazdy PKP dla poslow i senatorow powinny zostac zniesione.
Postulujemy wprowadzenie 37-procentowej ulgi. Uwazamy, ze kazdego z
parlamentarzystow przy zarobkach ok. 10 tys. zl stac na zaplacenie takiej
kwoty - powiedzial SSI Slawomir Wrobel, pelnomocnik Komitetu Inicjatywy
Ustawodawczej. Studenci zapowiadaja, ze beda kontynuowac protest przeciwko
obnizeniu ulg: nadal beda organizowac demonstracje, pikiety, happeningi, a
wkrotce NZS UJ wyda "gazetke strajkowa". Po zebraniu tysiaca podpisow
studencki projekt ustawy zostanie przedstawiony marszalkowi Sejmu i nastapi
rejestracja Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej. - Od tego momentu bedziemy
miec trzy miesiace na zebranie 100 tysiecy podpisow i mamy nadzieje, ze sie
to uda - powiedzial Wrobel.
(sm)

(...)

Przeczytaj wicej wiadomoci