billing jak wygląda


Czytasz posty znalezione dla sw: billing jak wygląda





Temat: Nowe ERA- komentarz

Kazde polaczenie na bilingu jest podawane co do sekundy, okreslone
jest do jakiej sieci, czy dane polaczenie bylo w ramach "bezplatnych"
minut czy moze darmowe. Jedynie nie ma informacji na jaki numer
wysylalo sie smsa (podawany jest numer centrum sms).

Zanim zaczniesz plesc takie bzdury to sie upewnij.
PLus i Idea na 100% nie pokazuja ile rozmawiales tylko podaja impulsy.

Moje pytanie dotyczylo ery bo dawno nie mialem jej bilingu w rekach.

Pozdrawiam i zycze powodzenia w "paplaniu dla paplania".


Troche kultury poprosze. Pytanie dotyczylo ery i napisalem jak wyglada
biling ery. Nic nie pisalem o bilingach innych operatorow. Dokladnie
napisalem odpowiedz na zadane pytanie. Gdzie napisalem "bzdure"?

Pozdrawiam
Piotrek

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Nowe ERA- komentarz
"Piotrek" <madpi@wp.pl wrote in news:aoor6q$a5p$1@news.tpi.pl:

Troche kultury poprosze. Pytanie dotyczylo ery i napisalem jak wyglada
biling ery. Nic nie pisalem o bilingach innych operatorow. Dokladnie
napisalem odpowiedz na zadane pytanie. Gdzie napisalem "bzdure"?


Przepraszam.
Zwracam honor.
Pogubilem sie w watku.
Jeszcze raz sorki.
Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Darmowe numery w ERaGSM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Czy te numery : 099099, 099399, 099499, 099599 lub 099899 sa rzeczywiscie
za
darmo??????? niech wrescie ktos odpowie na to pytanie raz na zawsze zgory
thx


Zadzwoń i się dowiedz a nie całą grupę zmuszasz do czytania Twoich
wykrzykników.

Taaaaaaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Teeeee nuuuuuummmmeeeeeeryyyyyyyyy sąąąąąąąąąą zaaaaaaa daaaaarmooooo!!!!
A na billingu wygląda to taaaaaaaak::::::::::
099099    0:47    0.00    Test centrali 0

Wystarczy????????????????????

matt

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: POP jak wyglada biling
Odniosłem ostanio wrażenie, że z mojego konta zniknęło około 50zł!!!
Próbuję się gdzieś do jakiegoś BOK-u dodzwonić ale na nikogo żywego trafić
mi się nie udaje.
Do rzeczy - czy biling rozmów zawiera także stan konta przed wykonana
rozmową?
Albo czy zawiera datę doładowania konta i wartość konta przed doładowaniem,
czy tylko same rozmowy - czas trwania i koszt?
Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Billing PLUSA a jak wyglada w Erze ?

Hej!

Ostatnio tak sie przygladalem billingowi mojemu i stwierdzilem, ze glupio to
maja rozwiazane. na Bilingu powinny byc uwzglednione takze numery bezplatne
czyli 997, 998, 999, 112, czy 2601, oraz czasy polaczenia powinny byc podane
faktyczne, a nie zaokraglane. Bo chcialbym np. wiedziec ze rozmawialem 26
sekund, a na bilingu mam 30, jak rozmawiam 47 to na bilingu widnieje 1
minuta... glupota ... A jak wyglada billing w Erze ?

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Billing PLUSA a jak wyglada w Erze ?


Ostatnio tak sie przygladalem billingowi mojemu i stwierdzilem, ze
glupio to
maja rozwiazane. na Bilingu powinny byc uwzglednione takze numery
bezplatne
czyli 997, 998, 999, 112, czy 2601, oraz czasy polaczenia powinny byc
podane
faktyczne, a nie zaokraglane. Bo chcialbym np. wiedziec ze rozmawialem
26
sekund, a na bilingu mam 30, jak rozmawiam 47 to na bilingu widnieje 1
minuta... glupota ... A jak wyglada billing w Erze ?


Nie ma wyszczegolnionych polaczen bezplatnych, ale za to czasy rozmow
podane sa z dokladnoscia co do sekundy. :-)

Przemek

mi@jtt.wroc.pl
mixer@friko3.onet.pl
mixer@polbox.com

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Billing PLUSA a jak wyglada w Erze ?


Marcin Olejniczak wrote in message ...
Hej!

Ostatnio tak sie przygladalem billingowi mojemu i stwierdzilem, ze glupio
to
maja rozwiazane. na Bilingu powinny byc uwzglednione takze numery bezplatne
czyli 997, 998, 999, 112, czy 2601, oraz czasy polaczenia powinny byc
podane
faktyczne, a nie zaokraglane. Bo chcialbym np. wiedziec ze rozmawialem 26
sekund, a na bilingu mam 30, jak rozmawiam 47 to na bilingu widnieje 1
minuta... glupota ... A jak wyglada billing w Erze ?


Po co Ci co do sekundy jak jest taktowane co '30 sek.? i tak płacisz co pół
minuty...

--
                          * PoZdRoWiEnIa MaRcIn *
                              * alias OleY *
                      * E-Mail: O@PolandMail.com *
               * FidoNet: 2:482/45 * GlobalNet: 52:4800/70 *
                          * Tel. 0-601 71-98-46 *


Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Billing PLUSA a jak wyglada w Erze ?

Witaj Krzysztof !!!

Dnia 20-Jan-98, Krzysztof Karcz (vec@RAVENATIONpol.pl) napisal:

KK| Ostatnio tak sie przygladalem billingowi mojemu i stwierdzilem, ze glupio
KKto
KK| maja rozwiazane. na Bilingu powinny byc uwzglednione takze numery
bezplatne
KK| czyli 997, 998, 999, 112, czy 2601, oraz czasy polaczenia powinny byc
KKpodane
KK| faktyczne, a nie zaokraglane. Bo chcialbym np. wiedziec ze rozmawialem 26
KK| sekund, a na bilingu mam 30, jak rozmawiam 47 to na bilingu widnieje 1
KK| minuta... glupota ... A jak wyglada billing w Erze ?
KK|

KKPo co Ci co do sekundy jak jest taktowane co '30 sek.? i tak płacisz co pół
KKminuty...

Bo chce wiedziec ile faktycznie rozmawialem, bo ile zaplace to wiem...

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Billing PLUSA a jak wyglada w Erze ?

Witaj Rydel !!!

Dnia 20-Jan-98, Rydel Przemyslaw (mi@jtt.wroc.pl) napisal:

RP| sekund, a na bilingu mam 30, jak rozmawiam 47 to na bilingu widnieje 1
RP| minuta... glupota ... A jak wyglada billing w Erze ?

RPNie ma wyszczegolnionych polaczen bezplatnych, ale za to czasy rozmow
RPpodane sa z dokladnoscia co do sekundy. :-)

 No wlasnie... i to jest ok... ciekawe jakiego systemu billingowego uzywaja w
+) ...

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: przełom miesiąca...
Co się stanie - znaczy jak będzie wyglądał billing i minibilling jeśli
rozpocznę rozmowę o godz. 23.55 ostatniego dnia miesiąca, a zakończę ją już
w następnym miesiącu... Czy na minibillingu z miesiąca następnego będą
impulsy bez wywołania rozmowy, czy jak?

Pozdrawiam

______________________
wojci@nawara.w.pl
http://www.nawara.w.pl
0501 950782
______________________

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: przełom miesiąca...


Co się stanie - znaczy jak będzie wyglądał billing i minibilling jeśli
rozpocznę rozmowę o godz. 23.55 ostatniego dnia miesiąca, a zakończę ją już
w następnym miesiącu... Czy na minibillingu z miesiąca następnego będą
impulsy bez wywołania rozmowy, czy jak?


Zostanie ci wszystko zliczone na dzien w ktorym rozpoczales rozmowe i po
taryfie w ktorej rozpoczales !!

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: przełom miesiąca...


KORIS wrote:
| Co się stanie - znaczy jak będzie wyglądał billing i minibilling jeśli
| rozpocznę rozmowę o godz. 23.55 ostatniego dnia miesiąca, a zakończę ją już
| w następnym miesiącu... Czy na minibillingu z miesiąca następnego będą
| impulsy bez wywołania rozmowy, czy jak?

Zostanie ci wszystko zliczone na dzien w ktorym rozpoczales rozmowe i po
taryfie w ktorej rozpoczales !!


Niekoniecznie. Nie słyszeliście o słynnym "31 day bug",
znanym w Polsce pod nazwą "problemu 31 dnia"?
Jeśli zaczniesz rozmowę przed północą ostatniego dnia
miesiąca a skończysz już w nowym to system bilingowy
TPSA doliczy ci 14880 impulsów, oczywiscie jeżeli
była to rozmowa lokalna. Szczególne nasilenie p31d
wystąpiło na przełomie marca i kwietnia. W TPSA właśnie
pracują nad rozwiązaniem problememu, trzeba w centralach
wymienić jakiś bios czy coś takiego. Ponieważ prace nad
skomplikowanymi systemami informatycznymi są bardzo
kosztowne, narazie poszukiwane są źródła finansowania.
Póki co należy wstrzymać się z dzwonieniem przed
północą w ostatnim dniu miesiąca. Reklamacje rachunków
przyjmowane są w Biurach Obsługi Klienta ;-)

Jarek

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: przełom miesiąca...

In article <7ecu8d$8q@zeus.polsl.gliwice.pl, KORIS wrote:

| Co się stanie - znaczy jak będzie wyglądał billing i minibilling jeśli
| rozpocznę rozmowę o godz. 23.55 ostatniego dnia miesiąca, a zakończę ją już
| w następnym miesiącu... Czy na minibillingu z miesiąca następnego będą
| impulsy bez wywołania rozmowy, czy jak?

Zostanie ci wszystko zliczone na dzien w ktorym rozpoczales rozmowe i po
taryfie w ktorej rozpoczales !!


Bzdura, testowalem zarowno miedzy miesiacami, jak i rozmowe rozpoczeta
o 21:58 a skonczona po 22-iej. I Impulsy do 22-giej szly wedle sredniej
taryfy, a po 22-giej wedlug tej nocnej.
I rozmowa na billingu na nastepny miesiac sie pojawia jakby rozpoczeta
o polnocy. Byla to centrala Alcatel 1000 S12 JML, numery 022 774 4xxx

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Brawo Tele2 !
Od 2 tygodni korzystam z preselekcji Tele2 na planie oszczędnym TP.
Formalności załatwiłem przez kuriera; od zamówienia do działającego prefixu
minęło 5 dni; w następnym dniu działała już preselekcja (sprawdzenie przez
003310000000). Wszystko funkcjonuje OK, darmowe połączenia MM w niedziele
bez problemów. Wbrew plotkom, faxy działają bez zarzutu. Właśnie wysłałem 4
strony do Niemiec w 1 min i 44 sek (14400 bps). To chyba nie może być VoIP,
jak sugerują niektórzy "znawcy" ;-) Zapłacę 1,50 zł brutto; przez TPSA
kosztowałoby to 5,66 zł, czyli prawie 4-krotnie więcej! Dla mnie jest to
rozwiązanie optymalne: plan oszczędny TP z billingiem (na wszelki wypadek) +
preselekcja Tele2 (większość rozmów to MN i MM). Jestem ciekaw, jak będzie
wyglądał billing z preselekcją :-) No i rachunek TPSA ;-)

O.S.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: naliczanie impulsow
W liscie Leszek(Lechu) Marmon wystukal(a)...


krzysz@gmyr.priv.pl (Krzysztof Gmyr) wrote:

| Pierszy impuls jest zaliczny po podniesieniu sluchawki a nie po
| "dodzwonieniu sie". Oczywiscie jest mozliwosc takiego ustawienia

Za DIALTONE? Gratuluje!


Oczywiscie, ze na cetralach cyfrowych jest mozliwosc rozpoczecia
zaliczania nawet od momentu wybrania ostatniej cyfry.


| centrali (cyfrowych) ze pierwszy impuls zaliczy np. po 4,57 s.
| Nie ma czegos takiego jak kasowanie z billingu !!! Jak juz sie zapisze
| na dysku w centrali to amen . Po prostu centrala wie, ze jak dzwonisz na
| 0800, to ma nie zaliczac, ale rekord bedziesz mial z zerowa liczba
| impuslow.

Te polaczenia sa jak najbardziej taryfikowane tylko troche inaczej.


To moze mi wytlumacz jak inaczej, bo nie wiem o co ci chodzi.


W kazdym razie to co napisal Twoj ptrzedmowca o "wykasowywaniu z jego
billingu" jest nieco blizsze prawdy niz to co napisales Ty.


Sluchaj, gdybym nie obslugiwal central 5ESS i S12, to moze i przyznalbym
ci racje. Ale wiem, jak wyglada billing przed przetowrzeniem i wiem, ze
sa tam WSZYTKIE rozmowy, te z 0800 tez. I nic z billingu nie jest
wykasowywane, nawet jesli rozmowa jest za darmo. Operator centrali nie
ma fizycznie mozliwosci grzebania w tych plikach !

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Centrex
Ok, moje pytania:
- ile grup rozgloszeniowych mozna tworzyc w jedym systemie
- jakie restrykcje zaklada sie na numerach (czy mozna rapodac limit
polaczen-ilosc impulsow)
- co z bramka GSM, pobobno mozna, ale przeciez sa to porty wew i bedzie
problem z taryfikacja
- generalnie jak wyglada billing, czy standardowo tepsa takowy daje, czy
jest to billing na zadzanie i trzeba za niego placic jak w przypadku
normalnj linii abonenckiej
- czy uzytkownik moze miec dostep w dowolnym miejscu=aparacie do jego
uprawnien poprzez PIN
- czy mozne aktywowac tryby noc/dzien
- czy istnieje szansz tworzenia konferencji (za zadanie i )
- czy jest systemowa ksiazka telefoniczna, czy tylko ew. przy aparatach ISDN

Sam widzisz, ze wszystkich pytan nie jestem w stanie sam stworzyc, wiec i
nie oczekuje, ze ktos mi wskaze wszystkie roznice. Wystarczy, ze ktos, kto
sie na tym zna zapoda te informacje, ktorych jest pewien i nei sa to blache
sprawy.

dzieki

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Centrex


Użytkownik "marcn r." <m.radom@poczta.gazeta.plnapisał w wiadomo ci
| Ok, moje pytania:
| - co z bramka GSM, pobobno mozna, ale przeciez sa to porty wew i bedzie
| problem z taryfikacja
| - generalnie jak wyglada billing, czy standardowo tepsa takowy daje, czy
| jest to billing na zadzanie i trzeba za niego placic jak w przypadku
| normalnj linii abonenckiej
RE:Majac Centex masz billing na kazdy numer osobno i jest od do wzicia od
operatora.


Połączenie z numeru centrexowego do bramki jest połaczeniem wewnętrznym
i nie figuruje na "bulingu", pomijam upierdliwość wybierania numeru.

pzdr
AK

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Festyny
"Michał Beaky Dębicki" napisał(a):


jd@polbox.com (Jarek Dabrowski) wrote in <393D028E.7E59F@polbox.com:

| Daniel Iwanowski napisał(a):
| [...]
| - Ja grab-3! Ja grab-3! Wisla! Odezwij sie!
| [...]

| Sosna, zgłoś się ! Sosna, zgłoś się ! Brzoza ???? :-0. Przepraszam,
| pomyliłem numer...

Ciekawe jak  wygląda Twój billing...
Pozdrawiam
Beaky(...)


Sąsiad poradził mi, żebym nie wpinał kabelka do gniazdka na ścianie,
tylko poszedł do takiej skrzynki i tam zamienił kabelki pomarańczowe z
niebieskimi. Więc też jestem ciekawy jak ten billing wygląda.

Jarek

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Festyny
jd_@poczta.onet.pl (Jarek Dabrowski) wrote in
<393D0731.277DD@poczta.onet.pl:

(...)


| Ciekawe jak  wygląda Twój billing...
| Pozdrawiam
| Beaky(...)

Sąsiad poradził mi, żebym nie wpinał kabelka do gniazdka na ścianie,
tylko poszedł do takiej skrzynki i tam zamienił kabelki pomarańczowe z
niebieskimi. Więc też jestem ciekawy jak ten billing wygląda.


Chcesz  powiedzieć, że  "wedle tego kwitu  na  drzewo"...
... to Ty bez tego kwitu...  ?
Piętnuję... to nieładnie...
...
...
... mówisz pomarańczowe z  niebieskimi...?

Pozdrawiam
Beaky(...)

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Festyny

Użytkownik Jarek Dabrowski <jd_@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:393D0731.277DD@poczta.onet.pl...

"Michał Beaky Dębicki" napisał(a):

| jd@polbox.com (Jarek Dabrowski) wrote in


<393D028E.7E59F@polbox.com:


| Daniel Iwanowski napisał(a):
| [...]
| | - Ja grab-3! Ja grab-3! Wisla! Odezwij sie!
| [...]

| Sosna, zgłoś się ! Sosna, zgłoś się ! Brzoza ???? :-0. Przepraszam,
| pomyliłem numer...

| Ciekawe jak  wygląda Twój billing...
| Pozdrawiam
| Beaky(...)

Sąsiad poradził mi, żebym nie wpinał kabelka do gniazdka na ścianie,
tylko poszedł do takiej skrzynki i tam zamienił kabelki pomarańczowe z
niebieskimi. Więc też jestem ciekawy jak ten billing wygląda.


A teraz poważnie. Czy da się coś zamieszać z kablami, żeby nie płacić za
połączenia. Nie jestem pazerny więc wystarczy mi, jak nie będę płacił tylko
za połączenia z Internetem. Normalne rozmowy - niech będą rejestrowane jak
najbardziej, bo na podstawie billingu rozliczam się z sublokatorem ;-)
Rzeczowe odpowiedzi - na priv.

Radek MWZ Peace III

PS. Wiem, że to przestępstwo ale niezwracanie kasy za krótkie,
kilkusekundowe zerwane połączenia to też granda.

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: z plusa do ery - jak wyglada biling ;)
dla niedowiarkow dzialania przeniesienia numeru
polaczenie wykonane ze strefy plus na 603, numer jest obecnie w erze
http://lowicz.com/fun/603era.jpg
zaliczanie prawidlowe (BK50) i bez informacji o SP

Jean

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Oszustwa ERY!!!!!!!
Z całym szacunkiem!
Napewno Erze nie zależy na dobrym wizerunku wśród ludzi (inaczej nie
porównywaliby ich do ptaków przylatujących na wiosnę, niedługo pokażą muchy
zlatujące się do g...a). Jak nazwiesz zmuszanie ludzim, którym ukradziono
telefon z kartą do płacenia przez 2 lata abonamentu ??? ( nie mam nic
wspolnego z tym, po prostu przeczytalem dokladnie nowy regulamin -tzn. ten z
2000roku). Takie firmy jak Era, tylko czekają żeby wydymać biednego
robaczka. Takich robaczkow maja setki tysiecy. Wystarczy, że przekręcą
100000 ludzi na 50 zł i już ktoś ma na wczasy....... A są ludzie którzy nie
wiedzą, jak wygląda billing -bo nikt im tego sam nie wyśle.
Gdyby na każdą reklamację odpowiadali w ciągu tygodnia -to by szybko stali
się instytucją "semi-non-profit". A tak co 3 na 4 osoby powiedzą: "eee tam"
co mnie te 20 zł, zdarzyło się.
Pozdrawiam,
Janusz


| Proponuję napisać reklamację dotyczącą połączeń na "swój" numer (tego
nie
| mogą Ci nie uznać) oraz delikatnie wspomnieć o innych połączeniach (nie
| udowodnisz im, że nie rozmawiałeś)...

Niczego nie musisz udowadniać. Wypisz im w reklamacji po prostu wszystkie
numery, na które nie dzwoniłeś i czekaj na rezultat.
Jeżeli _faktycznie_ coś takiego się stało, to na pewno nie tylko tobie,
tylko coś im się musiało rypnąć i pewnie już o tym dobrze wiedzą. Im samym
na pewno najbardziej będzie zależało, żeby to naprawić. I nie nazywaj tego
zaraz oszustwem - Takim firmom jak Era nie zależy na naciąganiu klientów
na
"parę groszy", a przeciwnie - robią wszystko, żeby takie sytuacje nie
miały
miejsca, bo to bardzo psuje wizerunek firmy - sam widzisz, coś im się
pomyliło, a już ktoś nazwał ich oszustami z siedmioma wykrzyknikami ;-).
Jak będziesz na nich krzyczał i wymyślał, to g.... załatwisz i
rzeczywiście
niczego im nie udowodnisz. Jak grzecznie poprosisz o wyjaśnienie, to może
nawet szybciutko dostaniesz fakturę korygującą.
I nie leć z tym do punktu sprzedaży Ery, bo im to na prawdę wisi i nie
mają
w tym żadnego interesu, żeby załatwiać twoje reklamacje. Zadzwoń do BOA,
wyślij maila, dowiedz się o adres wysyłania reklamacji, prześlij kopię
rachunku i wykazu połaczeń listem poleconym rezem z wykazem połączeń
reklamowanych.

Dobrze, że o tym napisałeś na liście, bo ostrzegłeś też innych, że takie
coś
może mieć miejsce. Ale nie płacz tu już ;-)
Powodzenia

Marcin


Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Oszustwa ERY!!!!!!!

Użytkownik "janekbo" <jane@poczta.fmnapisał w wiadomo ci


Z całym szacunkiem!
Napewno Erze nie zależy na dobrym wizerunku wśród ludzi (inaczej nie
porównywaliby ich do ptaków przylatujących na wiosnę, niedługo pokażą
muchy
zlatujące się do g...a).


To była reklama w stylu filmów przyrodniczych z głosem Krystyny Czubówny
(która często te filmy dubbinguje i chyba jest "głosem ze skrzynki" w ERZE).
Mam Plusa, ale ptaki układajace sie w liczbę "3" (te trzy miliony
abonentów) - podobała mi się ! (nie była gło na i agrsywna jak inne reklamy
ERY) - ale gustów sie nie dyskutuje...


Jak nazwiesz zmuszanie ludzim, którym ukradziono
telefon z kartą do płacenia przez 2 lata abonamentu ??? ( nie mam nic
wspolnego z tym, po prostu przeczytalem dokladnie nowy regulamin -tzn. ten
z
2000roku).


Bardzo słuszne podej cie: to nie wina ERY, że Ci ukradli telefon, który
kupiłe  najczę ciej w cenie promocyjnej. Era dała Ci aparat, który kosztuje
wielokroć więcej niz zapłaciłe  w nadziei, że będziesz płacił conajmniej za
abonament - gdyby utrata aparatu mogła być powodem rozwiązania umowy o
 wiadczeniu usług - to dużo by było, delikatnie mówiąc, - nieuczciwych ludzi
zdobywających w ten sposób aparaty. A operatorzy sprzedawali by aparaty "po
cenie" i ilo ć abonentów wynosiłaby pewnie ze 50% stanu aktualnego.
Po prostu postaw się w roli operatora - łatwiej to zrozumiesz.


Takie firmy jak Era, tylko czekają żeby wydymać biednego
robaczka. Takich robaczkow maja setki tysiecy. Wystarczy, że przekręcą
100000 ludzi na 50 zł i już ktoś ma na wczasy....... A są ludzie którzy
nie
wiedzą, jak wygląda billing -bo nikt im tego sam nie wyśle.
Gdyby na każdą reklamację odpowiadali w ciągu tygodnia -to by szybko stali
się instytucją "semi-non-profit". A tak co 3 na 4 osoby powiedzą: "eee
tam"
co mnie te 20 zł, zdarzyło się.


Ja otrzymuję biling bezpłatnie (Plus) i skrupulatnie sprawdzam, czy nie ma
przekrętów - ale nie ukrywajmy, bez DUŻEGO zacięcia nie jeste  w stanie
stwierdzić, czy Cię nie "wydymali" na parę groszy (np. za rozmowy, których
nie przeprowadziłe  lub za SMS-y których nie wysłałe  - przy ich sporej
liczbie).


Pozdrawiam,
Janusz


Też pozdrawiam

rokko

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Oszustwa ERY!!!!!!!


"janekbo" <jane@poczta.fmwrites:
Napewno Erze nie zależy na dobrym wizerunku wśród ludzi


Nieee, w ogole...


Jak nazwiesz zmuszanie ludzim, którym ukradziono
telefon z kartą do płacenia przez 2 lata abonamentu ???


O niczym takim nie slyszalem. Mozna np. rozwiazac umowe, oplata nie
jest z gatunku tych "nie do odrzucenia".


( nie mam nic
wspolnego z tym, po prostu przeczytalem dokladnie nowy regulamin -tzn. ten z
2000roku).


A czego sie spodziewales? Normalne. To, ze kiedys podobno robili to
inaczej, to bylo tylko ich ryzyko.


Takie firmy jak Era, tylko czekają żeby wydymać biednego
robaczka.


Myslales ze to jakas instytucja charytatywna?


Takich robaczkow maja setki tysiecy. Wystarczy, że przekręcą
100000 ludzi na 50 zł i już ktoś ma na wczasy.......


Bez sensu. Normalnie wystarczy, ze ktos np. popracuje z miesiac,
i tez ma na wczasy. Nie trzeba do tego firmy zatrudniajacej setki
osob, ani tez miliardowych kredytow.


A są ludzie którzy nie
wiedzą, jak wygląda billing -bo nikt im tego sam nie wyśle.


To dosc normalne. Sa ludzie, ktorzy np. w ogole nie potrafia czytac.


Gdyby na każdą reklamację odpowiadali w ciągu tygodnia -to by szybko stali
się instytucją "semi-non-profit".


Z tego co slyszalem to odpowiadaja mniej-wiecej w takim czasie.

Ale niestety mieszasz dwie rzeczy. Jedna, to jest fakt, ze operator
(np. kazdy operator GSM w Polsce) nie jest instytucja charytatywna
i dziala glownie w celu maksymalizacji zysku.
A druga sprawa, ktorej nie widzisz, to fakt, ze maksymalizacja zysku
w obecnych warunkach wystepuje w takim przypadku, gdy klienci sa
zadowoleni, i nie uciekaja do konkurencji. Na to zadowolenie klientow
niestety operator musi pracowac, m.in. poprzez rzetelne wywiazywanie
sie ze swoich zobowiazan, i zapewniam Cie, ze nikt o zdrowych zmyslach
nie mysli tam kategoriami "100 tys. ludzi na 50 zl i ktos ma na wczasy".

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Rozmowy niekontrolowane - artykul z wyborczej


futs@WYTNIJTO.irc.pl (futszak) wrote:
| I co wy o tym sadzicie ?
Powiem krotko, bo nie lubie (...) sie rozwlekac.
Otorz skoro rozmowy sie "cofaja w czasie" to urzadzenie billingowe
jest EWIDENTNIE NIESPRAWNE,


Eee. Nie jestem tak do konca przekonany. Wlasnie siedze i mysle jak by
takie ustrojstwo musialo byc zbudowane, aby takie rzeczy sie zdazaly.
Ale w sumie co mnie to, nie moj problem. Ale wlasnie cos wymyslilem:
Mamy centrale, moze nawet byc nowoczesna i elektroniczna z kilkoma
rejestratorami tymczasowymi, ktore nie zrzucaja danych o polaczeniach
od razu na nosnik (dysk, tasme, itp) tylko trzymaja w pamieci (RAM).
Polaczenie rejestruje to urzadzenie, ktore akurat nie jest zajete. Gdy
dane ustrojstwo (czyt. kawalek RAMu) sie zapelni, dane zrzucane sa na
nosnik.

Przeprowadzmi wiec symulacje:
12:00 dzwoni Jasio - wpada na RAM1
12:01 dzwoni Zdzisio - wpada na RAM2
12:02 dzwoni Basia - wpada na RAM1
12:03 Jasio skonczyl gadac, dane o jego polaczeniu sa w RAM1
12:04 dzwoni Zosia - wpada na RAM2
12:05 znowu dzwoni Jasio - wpada na RAM2
12:06 Jasio konczy gadac - dane o jego pol. sa w RAM2
UWAGA! RAM2 sie zapchal - zrzut na dysk
12:07 - Zdzisio konczy gadac - dane o pol. w RAM1
UWAGA! RAM1 sie zapchal - zrzut na dysk

jak wyglada billing:
12:05 - 12:06 - Jasio (jego druga! rozmowa) z RAM2
12:00 - 12:03 - Jasio (jego pierwsza! rozmowa) z RAM1
12:01 - 12:07 - Zdzisio z RAM1
innych rozmow w billingu w tym momenci enie ma, bo sie jeszcze nie
zakonczyly

Widac wiec, ze dane z centrali moga tak wygladac, c.b.d.u.
JESTEM Z SIEBIE DUMNY! :)

A co do uwazania - to twierdze, za panstwo D. (bez nazwisk!) to
wygadali i teraz nie wiedza co z tym fantem zrobic - przeciez nie
zaplaca tych 200mln, bo i skad?! A tak BTW, to niewidomy nie mial
najmniejszej SZANSY zobaczyc w reklamach tego dopisku "3.70 za
minute". Natomiat numer na 0700 mogl uslyszec, bo ten z regoly w
telewizorni mowia (tylko mi nie piszcie, ze niewidomi z reguly nie
ogladaja telewizorni).

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: naliczanie impulsow


krzysz@gmyr.priv.pl (Krzysztof Gmyr) wrote:
| Za DIALTONE? Gratuluje!
Oczywiscie, ze na cetralach cyfrowych jest mozliwosc rozpoczecia
zaliczania nawet od momentu wybrania ostatniej cyfry.


To sie zgadzam. Ale za samo podniesienie (jak sugerowal moj przedmowca)
raczej nie.

Ale moze teoratycznie to i mozliwe ale ja sie z czym takim nie spotkalem.


| Te polaczenia sa jak najbardziej taryfikowane tylko troche inaczej.
To moze mi wytlumacz jak inaczej, bo nie wiem o co ci chodzi.


Zle sie wyrazilem. One sa taryfikowane normalnie tak jak inne polaczenia
ale obciazany jest nie dzwoniacy lecz wlasciciel "divertu" na 0-800


Sluchaj, gdybym nie obslugiwal central 5ESS i S12, to moze i przyznalbym
ci racje. Ale wiem, jak wyglada billing przed przetowrzeniem i wiem, ze
sa tam WSZYTKIE rozmowy, te z 0800 tez. I nic z billingu nie jest
wykasowywane, nawet jesli rozmowa jest za darmo. Operator centrali nie
ma fizycznie mozliwosci grzebania w tych plikach !


Operator Centrali to faktycznie nie ma (no, przynajmniej z zalozenia miec
nie powinien). Ale spotkalem sie z takim rozwiazaniem, ze nie drukuje sie
polaczen na 0800 (np. w moim przypadku 0800 na wydruku sie nie znajduje -
centrala krzyzowa). Widzialem oczywiscie wydruki, na ktorych byly.

Generalnie nie zrozumielismy sie w chyba do  konca. To co loguje dentrala
to cos zupelnie innego niz to co sie potem drukuje. Centrala loguje
przeciez polaczenia z danego numeru a dopiero na podstawie takiego logu
system billingowy zlicza oplaty. Te z 0-800 przerzuca na wlasciciela numeru
do ktorego sie dzwoni itp. Z 0700, komorkami, miedzynarodowymi itp. robi
tez zdaje sie cos wiecej bo z tych polaczen rozlicza sie jeszcze z kims
wiecej...

Pozdrawiam.

Lechu

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Przenieś sobie numer
po klopocie .... :)
A masz wyobrazenie, jak wyglada billing z uwzglednieniem znizek "w ramach
sieci". I dam Ci szanse na rehabilitacje: pomysl, ze czy latwiej sprawdzic
prefiks wybranego numeru, czy Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Oszustwa ERY!!!!!!!

Użytkownik janekbo <jane@poczta.fmw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eehae$u6@news.internetia.pl...


Z całym szacunkiem!
Napewno Erze nie zależy na dobrym wizerunku wśród ludzi (inaczej nie
porównywaliby ich do ptaków przylatujących na wiosnę, niedługo pokażą
muchy
zlatujące się do g...a).


trudno nazwac ta reklama jakimkolwiek porownaniem wczytaj (w gazecie) lub
przypatrz (telewizja) sie lepiej to moze zobaczysz takie cos "3 miliony
abonentow na WIOSNE" a wiosna jak wiadomo niektore ptaki wracaja do nas z
cieplych krajow i stad taki obrazek

Jak nazwiesz zmuszanie ludzim, którym ukradziono


telefon z kartą do płacenia przez 2 lata abonamentu ??? ( nie mam nic
wspolnego z tym, po prostu przeczytalem dokladnie nowy regulamin -tzn. ten
z
2000roku).


pewnie maja kazdemu dawac nastepny telefon i jeszcze przeprosic ze pozwolili
ze ktos go ukradkl ??
zapewniam ze zadna firma nie jest w stane wyprodukowac tyle telefonow ile by
rynek wtedy potrzebowal
poza tym jak sam napisales "po prostu przeczytalem dokladnie nowy
regulamin -tzn. ten z

2000roku" zanim podpiszesz umowe mozesz przeczytac regulamin sam


dobrowolnie godzisz sie na takie warunki wiec o co krzyk ?

 Takie firmy jak Era, tylko czekają żeby wydymać biednego


robaczka. Takich robaczkow maja setki tysiecy. Wystarczy, że przekręcą
100000 ludzi na 50 zł i już ktoś ma na wczasy


tiaaaaaaaa, wiadomo ze kazda firma na rynku zyje z przekretow po to zeby
jechac na karaiby

....... A są ludzie którzy nie


wiedzą, jak wygląda billing -bo nikt im tego sam nie wyśle.


a moze by tak sobie zamowic ??


Gdyby na każdą reklamację odpowiadali w ciągu tygodnia -to by szybko stali
się instytucją "semi-non-profit".


napisz cos do nich i poczekaj, zobaczymy czy Ci odpowiedza

 A tak co 3 na 4 osoby powiedzą: "eee tam"

co mnie te 20 zł, zdarzyło się.
Pozdrawiam,
Janusz


Jak rozumiem nie masz wcale telefonu (napisales "Takie firmy jak Era, tylko
czekają żeby wydymać biednego
 robaczka" czyli plus i idea tez) tudziez masz gdzies jak ktos Cie oszuka
o te przyslowiowe 2 zlote wiec po co sie udzielasz ???
a jak Cie oszukali to pisz zgodnie z prawem kazdy sprzedawca ( towarow i
uslug) MA OBOWIAZEK odniesc sie do przeslanej reklamacji w formie pisemnej
lub ustnej zapewniam ze przynajmniej niektorzy tak dzialaja i zarabiaja
jeszcze ale to na pewno na takich ktorych wali to czy ktos ich wydymal na
te 2 zlote

Przeczytaj wicej wiadomoci



Temat: Oszustwa ERY!!!!!!!
Drogi kolego!


Użytkownik janekbo <jane@poczta.fmw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eehae$u6@news.internetia.pl...
trudno nazwac ta reklama jakimkolwiek porownaniem wczytaj (w gazecie)
lub
przypatrz (telewizja) sie lepiej to moze zobaczysz takie cos "3 miliony
abonentow na WIOSNE" a wiosna jak wiadomo niektore ptaki wracaja do nas
z
cieplych krajow i stad taki obrazek


Ja na przyklad wole nie byc traktowany jako jeden z anonimowych 3 milionow
"ptaszkow" (uwaga na przenosnie!). Gdyby pokazali Pana Wladka jako 100 osobe
ktorej komorka Ery uratowala zycie, to chcialbym byc Panem Wladkiem.
Poza tym mam prawo wolec warcabiste z Coca-Coli (tu masz indywidualnego,
myslacego, uczuciowego czlowieka -a nie glupiego ptaka, ktoremu jak ktos
polozy kolo od wozu na slupie to zbuduje tam swoj dom).
Ja odbieram te reklame w sposob nastepujacy: mamy juz was wystarczajaca
ilosc na cyrografie -wiec i tak, i tak do nas przyjdziecie.


pewnie maja kazdemu dawac nastepny telefon i jeszcze przeprosic ze
pozwolili
ze ktos go ukradkl ??
zapewniam ze zadna firma nie jest w stane wyprodukowac tyle telefonow ile
by
rynek wtedy potrzebowal
poza tym jak sam napisales "po prostu przeczytalem dokladnie nowy
regulamin -tzn. ten z
| 2000roku" zanim podpiszesz umowe mozesz przeczytac regulamin sam
dobrowolnie godzisz sie na takie warunki wiec o co krzyk ?


To, ze komus ukradna komorke to jest ryzyko... Takie ryzyko jest wliczane w
koszty, a ze mozna na tym zarobic to inna sprawa. Chodzi o to, ze jesli
komus ukradna komorke to  powinno byc tak jak kiedys bylo. Nie mozesz juz u
nas nic kupic w promocji -tylko pelne koszty. A jak nie to jest
konkurencja - i to jest fair.
Widziales kiedys, zeby sprzedawca z salonu Ery dal Ci regulamin bez wyraznej
prozby. Poprostu daje umowe do przeczytania i podpisania. Mniejszymi
literami jest :"oswiadczam ze zapoznalem sie z regulaminem".  Nigdy nie
dostalem regulaminu od sprzedawcy Ery, w salonie firmowym.


 Takie firmy jak Era, tylko czekają żeby wydymać biednego
| robaczka. Takich robaczkow maja setki tysiecy. Wystarczy, że przekręcą
| 100000 ludzi na 50 zł i już ktoś ma na wczasy

tiaaaaaaaa, wiadomo ze kazda firma na rynku zyje z przekretow po to zeby
jechac na karaiby


ktos ma na wczasy - to miala byc przenosnia -ale ........ Chodzilo mi o to,
ze na kazdym dorbniutkim przekreciku mozna zarobic.


....... A są ludzie którzy nie
| wiedzą, jak wygląda billing -bo nikt im tego sam nie wyśle.

a moze by tak sobie zamowic ??


A dlaczego musze zamawiac cos, za co place. To ja sie nie musze martwic tym
za co place -tylko oni powinni mi przedstawic za co chca ode mnie pieniadze.
A w hipermarkecie jak kupujesz to prosisz o wykaz rzeczy ktore kupujesz???
2kg marchewki, 30dkg sera zoltego, 1kg szynki. Tez billing -ale swiadczy o
tym, ze ktos ma dobre intencje i nie ma nic do ukrycia.


| Gdyby na każdą reklamację odpowiadali w ciągu tygodnia -to by szybko
stali
| się instytucją "semi-non-profit".

napisz cos do nich i poczekaj, zobaczymy czy Ci odpowiedza


Napisalem w sprawie realizacji prawa do rekojmi po tym jak nie wykonano
zobowiazan z tytulu gwarancji. A oni mi odpowiadaja, ze z gwarancja to do
producenta. Przysluguje odwolanie 14dni do komisji.
Jak to? Nikt nie przeczytal mojego listu???? No przeciez koledzy z
poprzednich postow mowia, ze erze zalezy na kliencie!!!
K...a mac!!! Nic im nie zalezy.


 A tak co 3 na 4 osoby powiedzą: "eee tam"
| co mnie te 20 zł, zdarzyło się.
Jak rozumiem nie masz wcale telefonu (napisales "Takie firmy jak Era,
tylko
czekają żeby wydymać biednego
 robaczka" czyli plus i idea tez) tudziez masz gdzies jak ktos Cie
oszuka
o te przyslowiowe 2 zlote wiec po co sie udzielasz ???
a jak Cie oszukali to pisz zgodnie z prawem kazdy sprzedawca ( towarow i
uslug) MA OBOWIAZEK odniesc sie do przeslanej reklamacji w formie pisemnej
lub ustnej zapewniam ze przynajmniej niektorzy tak dzialaja i
zarabiaja
jeszcze ale to na pewno na takich ktorych wali to czy ktos ich wydymal
na
te 2 zlote


Mam wiecej aktywacji niz ty palcow w lewej dloni. Era Biznes -3, Idea -2,
POP -2.
Napisalem tez: "3 na 4 osoby powiedza (!!!): co mnie te 20zł." Nie
napisalem, ze ja tak powiem.
Napisalem w sprawie o oszukanie na telefonie i co? Nikt nawet tego nie
czyta. Tylko mnie odsylaja do komisji. A ja wiem gdzie mam pojsc. Do PIH.

Pozdrawiam,
Janusz

Przeczytaj wicej wiadomoci